poniedziałek, 26 marca 2012

   Gra na instrumentach muzycznych jest bardzo atrakcyjną formą zabawy dla dzieci. Poprzez grę dziecko kształci poczucie rytmu, wrażliwość na barwę, uczy się różnicowania wysokości dźwięku oraz prowadzenia linii melodycznej.
Samodzielne muzykowanie wyzwala aktywność, rozwija wyobraźnię muzyczną i inwencję twórczą.
Gra na instrumentach wpływa na koncentrację uwagi i zdyscyplinowanie, jest też doskonałym środkiem rozwijania sprawności manualnych dziecka.
Po wstępnym okresie zapoznawania dziecka z barwą i budową instrumentów można przejść do systematycznej nauki gry.
 
   Do instrumentów o nieokreślonej wysokości dźwięku najbardziej popularnych w przedszkolach należą: bębenek, tamburyn, grzechotka, kołatka, drewienka, tarka, trójkąt, talerze oraz różnorodne brzękadełka wykonane przez dzieci przy pomocy nauczycielki.
Z instrumentów o określonej wysokości dźwięku można wykorzystać w przedszkolu: dzwonki, ksylofony, metalofony i fortepian.
Szeroko należy stosować efekty akustyczne uzyskane poprzez ruch własnego ciała, jak tupanie, uderzanie o uda itp.
 
Grę dzieci na instrumentach wykorzystujemy:
- w ćwiczeniach rytmicznych, słuchowych i ruchowych,
- w powiązaniu z piosenką,
- w zadaniach twórczych.

        
     Najczęściej używane instrumenty w przedszkolu:



1. Tamburyn


2.Bębenek


3. Tarka
4. Dzwonki
5. Talerze

6. Kołatka


7. Trójkąt
8. Drewienka
<><><>
9. Grzechotka

















6 .http://www.google.pl/imgres?q=kolatka+instrument+w+przedszkolu&um=1&hl=pl&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4FTSG_plPL458PL458&biw=1366&bih=641&tbm=isch&tbnid=_bhoyCfEO6WIEM:&imgrefurl=http://dydaktykadzieci.blogspot.com/2012_04_01_archive.html&docid=EPyW0dTd3eyOHM&itg=1&imgurl=http://2.bp.blogspot.com/-_tgm-DR10tM/T4RY4jAO1UI/AAAAAAAAABo/gr3bRTcIleo/s1600/ko%2525C5%252582atka.jpg&w=230&h=300&ei=A5_HT9AZ5N_hBLnFxLoO&zoom=1



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz