niedziela, 29 kwietnia 2012

Taniec i muzyka, książka i dydaktyka

 

"Muzyka jest językiem uniwersalnym, pełnym, często intuicyjnym

i może stanowić najbardziej odpowiedni sposób dla wyrażania spontaniczności”

 

R. Gloton, C.Clero 


Jest to niewątpliwie prawda!

Każdy maluch od pierwszych dni życia powinien mieć styczność z muzyką i dźwiękami.

 Nawet niespełna roczne dziecko potrafi poruszać się w rytm muzyki i kontroluje swe ruchy. Taniec rozwija nie tylko sprawność słuchową, czy intelektualną, ale przede wszystkim pomaga kontrolować zmysł równowagi i rozwija sprawność ruchową.

                                                              http://www.youtube.com/watch?v=z35PTg0_b90

Jednak należy pamiętać, by dostosować muzykę do możliwości i wieku dziecka. 

Piosenki mają uczyć i rozwijać. 


                                      
                                                          http://www.youtube.com/watch?v=kKWF23M2z6E

Dzieci chętniej uczestniczą w zajęciach ruchowo- tanecznych, gdy wykorzystujemy pomocne przedmioty, które ułatwiają połączenie zabawy z nauką. Mogą być to już wcześniej wspomniane instrumenty, jak i wstążki falujące w powietrzu, woreczki, maty, krzesełka, a także wszystko co nas otacza

Warto wykazać się tu kreatywnością i uprzyjemnić dziecku czas.


Dzieci mogą przebywać na co dzień z muzyką zarówno w przedszkolach, czy żłobkach, jak i w domu. Pociechy warto zaznajomić także z książeczkami, które zawierają elementy dźwiękowe bądź melodie (książeczki interaktywne)

http://bawibobas.pl/zabawki-edukacja/10279-interaktywna-dzwiekowa-ksiazeczka-dotknij-i-odkrywaj.html

 

http://www.nakina.pl/126-598-large/ksiazeczki-dzwiekowe-                               
realne-odglosy-otaczajacego-swiata.html



http://nokautimg2.pl/p-ad-c2-adc2f8fa34eb3181974077dc195a2d75500x500/przeczytaj-mi-mamo-ksiazeczka-edukacyjna-smily-play.html


Dziecko oswaja się z książką, którą wstępnie poznaje wizualnie i dźwiękowo. To ułatwia wprowadzenie książek zawierających treści nie tylko w formie obrazków, ale i tekstu. W  ten sposób oswajamy nasze maleństwa z nauką. Którą w późniejszych latach czerpie przede wszystkim w szkole.

 

 

W szkołach nauczyciele opierają przekazywaną wiedzę na podręcznikach, elementarzach, jak i wykorzystują inne pomoce dydaktyczne, jakie nawiązują do ich przedmiotu.

Mogą to być:

* przyrządy geograficzne: globusy, mapy, atlasy; kompas itp. 

                                                              http://zachem-globus.pl/21-al-oferta.html                          http://kapicamusiccoaching.pl/?p=156

* przyrządy przyrodnicze: mikroskop,itp.

                            

http://www.youshop.pl/prymus-mikroskop-biomax-basic/

* przyrządy matematyczne: liczydło, patyczki, ekierka, linijka, kątomierz itp.

                                                    http://potomki.blox.pl/resource/liczydla.html

* przyrządy plastyczne: modelina, plastelina, glina, farbki, bloki rysunkowe i techniczne itp.

http://aleksandrakus.pl/index.php?porada=5


* przyrządy muzyczne: instrumenty, zeszyty w pięciolinię itp.

 

 

http://www.webkupiec.pl/a/lista_produktow/idx/9999999/mot/Ever_play/lista_produktow.htm

                                                                            http://edula.pl/prizes/index

* przedmioty fizyczne: wahadła, wykresy, itp.

 
                                                           http://pl.123rf.com/stock-photo/wahad%C5%82o.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz